Saturday, June 18, 2016

RAWATAN GOUT DENGAN BERBEKAM


Dalam bulan puasa ni merupakan waktu yang terbaik dalam melakukan bekam. ini kerana saat kita berpuasa, berlakunya
  >>Pembaharuan sel-sel tubuh
  >>Membersihkan tubuh dari racun

1. Berbekam boleh mengeluarkan kristal Uruc Acid kerana sememangnya ia berada di dalam darah. Bekam dilakukan terus pada bahagian persendian yang diserang gout serta beberapa bahagian lain yang berhampiran serta pada bahagian buah pinggang serta liver (hati). Jika sewaktu berbekam tersebut kawasan yang diserang gout menjadi bengkak, merah dan berdenyut ia akan mulai berkurang setelah dibekam. Rawatan bekam susulan diperlukan dalam tempoh seminggu bagi kesan yang terbaik.
1. Zat Nitrit Oksida (NO) yang dihasilkan melalui proses bekam mampu mengurangi bengkak pada persendian yang sakit.
2. Melalui bekam, zat prostaglandin yang berada pada kawasan yang sakit akan dibuang seterusnya mengurangkan rasa sakit.
3. Hormon endorfin dan enkefalin hasil rangsangan sewaktu berbekam akan menjadi pereda semulajadi terhadap kesan sakit oleh yang terhasil oleh gout.
4. Jika terdapat masalah selain gout di dalam tubuh pada ketika itu, berbekam akan membantu, membaiki, membaik pulih sistem kerja organ utama badan seperti buah pinggang untuk membuang kandungan Uric Acid secara semulajadi, serta ia juga akan menambahkan fungsi kerja liver (hati).

TEMUJANJI RAWATAN 017-2092307

No comments:

Post a Comment